4 Základné vitamíny a minerály pre vyšší testosterón! | PRIMULUS

4 Základné vitamíny a minerály pre vyšší testosterón!

Ste muž a cítite sa slabší, unavený a bojujete s nadváhou?

Je tu veľká pravdepodobnosť, že máte nedostatok tých správnych vitamínov a minerálov.

Pre správnu hladinu testosterónu a celkovo pre dobré fungovanie celého nášho organizmu je nesmierne dôležité mať dostatočný príjem vitamínov a minerálov. Hlavným Vaším cieľom by malo byť získavanie všetkých dôležitých mikroživín z potravy a to predovšetkým zo zeleniny a ovocia.

Pokiaľ sa Vám ale zdá, že máte problém získať všetky vitamíny iba z hrušky a špenátu, potom je dobrou voľbou siahnuť po vhodnom doplnku stavy.

Predovšetkým u minerálnych látok je niekedy veľmi obtiažné získať ich iba z bežnej stravy.

A na ktoré vitamíny a minerály sa máte zamerať, pokiaľ je Vaším cieľom vysoká hladina testosterónu? Poďme si predstaviť hlavných hráčov...

Vitamín D

Jedná sa o jeden z najdôležitejších vitamínov pre vyššiu hladinu testosterónu. Ako dôkaz môžeme nájsť hneď niekoľko vedeckých výskumov, kde bolo preukázané, že muži s vyšším obsahom vitamínu D v tele mali taktiež vyššiu hladinu testosterónu a naopak.

Tento vitamín si telo dokáže vytvoriť samo prostredníctvom slnečných lúčov. V lete, pokiaľ je človek často na slnku, teda problém s vitamínom D väčšinou nie je. Horšie je to v zime. Preto sa odporúča predovšetkým behom zimného obdobia tento vitamín doplňovať.

Odporučená denná dávka tohto vitamínu je stanovená na 400 – 600 UI (Podľa posledných výskumov je však optimálna dávka ďaleko vyššia, okolo 2000-3000UI.)

Zdroj potravín: ryby, olej z tresčej pečene, vajcia a huby

Zinok

Tento minerál je často považovaný za testosterón booster. A to právom. Pokiaľ máte v tele nedostatok zinku, jeho zvýšený príjem veľmi pozitívne ovplyvní hladinu testosterónu vo Vašom tele. Zinok predovšetkým potláča tvorbu enzýmu aromatáza, ktorý v tele mení testosterón na estrogén.

Ďalšie výhody zinku: zlepšuje pohyb spermií, znižuje riziko rakoviny prostaty, pomáha s bojom proti akné, posilňuje Váš imunitný systém

Zdroj potravín: ustrice, špenát, dyňové semiačka, orechy, kakao

Selén

Ďalší významný minerál pre Vaše telo. Selén sa vyskytuje v prírode vo veľmi malom množstve, preto je väčšinou obtiažné nájsť vhodné zdroje tohto minerálu.

Selén je mimo iné výborný antioxidant a podľa niektorých štúdií aj znižuje riziko vzniku rakoviny.

Najlepším zdrojom selénu sú bezkonkurenčne para orechy (brazilian nuts).

Zdroj potravín: para orechy, morské plody, slnečnicové semiačka

Horčík

Podľa nedávnej vedeckej štúdie bolo zistené, že vyššie dávky horčíka dokážu zdvihnúť hladinu testosterónu až o viac ako 20% behom 4 týždňov. Horčík taktiež zlepšuje kvalitu spánku a jeho nedostatok je obecne spájaný s nižšou hladinou testosterónu.

Zdroj potravín: špenát, orechy a semiačka, ryby, avokádo

Medzi ďalšie vitamíny a ich zdroje z potravín, ktoré majú blahodarný vplyv na hladinu testosterónu sú...

Vitamíny B (B-komplex) – ryby, bravčové mäso, mandle, pistácie
Vitamín K2 – kapusta, maslo, vajcia
Vitamín C – guava, kiwi, citrusové plody

Záver

Máte dostatočný príjem vyššie uvedených vitamínov a minerálov? Pokiaľ nie, tak zmeňte jedálníček a vyberte si vhodné doplnky stravy a vitamíny. Jednoduché, však? S našou pomocou už viete, na čo je potrebné sa zamerať.


za tím PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Páči sa Vám tento článok?
Zdieľajte ho alebo pošlite svojim známym.
Späť na blog